Driftia - Information om förändringar gällande felanmälan december 2021

1 december 2021 av Styrelsen

Driftia - Information om förändringar gällande felanmälan december 2021


Älvsjö 2021-11-29

Vår ambition är att ständigt kunna förbättra servicen, hålla en bra kommunikation med våra uppdragsgivare och samtidigt stå starka i en bransch som är under ständig förändring och utveckling. I samband med att vi har justerat och tydliggjort vår organisation, bytt ekonomisystem m.m. så kommer vi att fördjupa samarbete med vår leverantör och samarbetspartner sedan 2018, Visbyföretaget Uni Guide AB.

Tidigare har de skött vår felanmälan under ca 15 timmar per vecka men nu kommer de vara era medlemmars och hyresgästers kontakt i den första linjen samtliga vardagar mellan kl. 08.00 och 16.00, övrig tid kontaktas som vanligt vår fastighetsjour vid akuta ärenden.

Uniguide kommer att ta alla samtal, mail eller ärenden som kommer in via vår hemsidas formulär för felanmälan för att sedan skapa ett ärende/arbetsorder och fördela till respektive tekniker eller förvaltare. Som stöd i det arbetet samt för problemlösning och uppföljning kommer våra arbetsledare att jobba närmare både våra kunder och tekniker, vi kommer även att ha en ”backoffice” funktion för det administrativa arbetet som tidigare har skötts av vår interna felanmälansfunktion.

Felanmälan dagtid kan göras till felanmalan@driftia.se, via formuläret på vår hemsida https://driftia.se/component/forms/form/5 eller att ringa 08-744 44 33.

Inga akuta ärenden kan liksom tidigare anmälas via e- kanalerna utan görs alltid dagtid enligt numret ovan och efter 16.00 vardagar samt lördag, söndag eller annan helgdag via vårt vanliga journummer 08-744 09 50.